onsdag 29 augusti 2007

Jag har blivit utmanad!

Min vän K, lilla slottet.blogspot.com har utmanat mig. Jag ska nämna 8 av mina vanor.

Oj, vad svårt...ska göra mitt bästa.

1. Jag kan aldrig bestämma mig när jag och sambon är ute och äter/beställer mat. Ändrar på ingridienserna på pizzan, sitter i bakgrunden och tjatar på McDriven, ändrar från Bearnaise till Tzatziki och när maten kommer in så vill jag ändå ha min sambos mat!
2. Jag är en riktig jobbig person som sitter och berättar hur dåligt min sambo kör bilen, "nu glömde du blinka", den andre hade företräde osv. Ändå var det honom jag övningskörde med och lyckades ta körkort! *hihi*
3. Jag är en "list människa", skriver listor med allt möjligt, vad vi har i frysen, vad jag ska göra i veckan, vad som ska köpas, vad jag vill göra för pyssel osv (listan kan göras lång ;)
4. Jag är en riktig kontrollfreak! När saker ska göras så MÅSTE jag ha koll på allt, annars mår jag riktigt dåligt!
5. Vid jul, dop, påsk, middagar gör jag ibland kanske för mkt saker än vad som behövs, även fast andra inte märker det. Tex, dukningar, blommor och pyssel runt omkring, men jag tycker det e så kul.
6. Jag börjar köpa julklappar redan i september.
7. Får jag inte mitt morgonkaffe blir jag inte människa på hela dagen!
8. Vi har en sådan där plasthängare med nypor i tvättstugan, jag har ett sjukligt behov av att få den att hänga rakt när tvätten är på, typ hänger den ner för mkt på ena sidan byter jag på en strumpa mot en liten body...shit vad knäpp man är!
Jag utmanar:
Det var visst inte så svårt ändå....

2 kommentarer:

Stina sa...

Roligt att läsa om dig, vännen. Har fått flera utmaninar de sista dagarna. Ska se om jag kan komma på nåt.:-) Kramis

Anonym sa...

Det kunde ha varit jag ända tills kaffet och klädnypshängaren.