söndag 19 augusti 2007

Skattjakt del 1

I går var jag med familjen och hälsade på svärföräldrarna i deras stuga. Nu har de ärvt en annan liten gård, med "lillstuga" och lada, som bara ligger fem minuter därifrån. Lillstugan kallas för Museét, en del av sakerna är över 200 år gamla. Det är det som är så roligt, allt har en historia och dessutom tillhört min sambos släkt.
De vet ju så väl om att jag älskar allt som är gammalt, så de tyckte jag kunde få plocka lite "skrot". Skrot är det minsta man kan kalla dessa skatter. Tänk om jag hade haft ett helt släp med mig, det fanns så otroligt mycket fint! Sen hade jag ju en liten hustomte som gick och suckade bakom mig, "vart ska du ha det där någonstans"...det vet jag ju inte just nu, det är därför man har en stor källare att samla massa saker i ;) (för övrigt så kallades jag för "Bagladyn" när jag var yngre, av min släkt)

Den kökssoffan som ni ser till höger hade jag tänkt att snika till mig.

Här är köket nere i "museét"



En liten hylla i köket med massa olika flytande objekt, något som jag dock aldrig skulle testa ;)

Har lite problem med att lägga upp bilderna, något knas. Så jag lägger upp de andra bilderna lite senare.

1 kommentar:

Linneagården sa...

Åhh, får jag komma & göra dig sällskap? Visst är det roligt att få kolla i nåt gammalt hem & kanske kan nånting få flytta hem till en... Soffan var mkt fin!!
*kram* /madelene